onsdag 4 mars 2009

glädje och citronpaj

Idag ska jag bikta mig
  • Idag var jag väääääldigt nära att köra på en gammal stackars oskyldig tant. Föråt tanten! Men jag såg dig verkligen inte. Jag satt där med hög musik på bilstereon i min egen lilla värld, sen helt plötsligt när jag kommer ut ur ICA-garaget ska du passera där med din rangliga rullator och krusiga hår. Jag trodde du skulle få en hjärtattack. Du såg så arg och rädd ut. Förlåt igen, hoppas du kom hem utan bröstsmärtor och fick lite fika av din fina gubbe.

  • Jag har köpt dumma saker till folk som är för små för att bruka dom. En brun gegga i en liten burk som ska stoppas innanför läppen. Mycket onödigt och snuskigt. Förlåt Kalle.

  • Jag duschade med bikinin på mig idag innan jag gick ut i bassängen. Det står skyltat överallt att man ska duscha naken innan badet. Jag såg allihopa. Men jag struntade i dom. Förlåt badhuset och alla som nu får bada i mina snuskiga bakterier.

  • Egon körde för fort idag. Flera kilometer. Alldeles för många alldeles för fort. Förlåt för alla djur och barn jag kunde kört på. Vilken tur att ni fortfarande lever.


Det var typ det onda jag gjort idag. Men att få bikta sig lite emellanåt känns skönt! Jag tror jag ska göra det lite oftare. Sen känner jag mig mycket mer glad nu för tiden när alla gula piller är slängda i papperskorgen och kurspoängen är lägre. Att så små saker kan göra så mycket. Jag är fattig och har mycket plugg, ändå är jag glad. Det känns härligt! Att få höra mamma säga att hon är glad att jag mår bättre och rktigt kunna se lyckan gnistra i hennes ögon för att jag mår bättre känns helt underbart. Jag älskar mamma! Och jag älskar min mysiga pappa. För idag har han varit extra mysig. Han kom och la sig bredvid mig för en stund sen och bara pratade om livet, och kramades. Han är bra min pappa.
Åh vad dom är fina, mina fina föräldrar.

1 kommentar:

  1. usch på egon då! xD
    jag gillar att läsa din blogg, jag brukar skratta när du skriver något roligt, hahhahaha!

    SvaraRadera