söndag 22 mars 2009

fyra sekunder

Jag och en kär vän har ett vad, som innebär att vi; han och jag, inte får ha sex under två månaders tid. Med sex menas också sex med sig själv, alltså onani, så där blir det desto jobbigare för Robin, hehe. Hela grejen med det här vadet är liksom, att jag vill visa för alla att jag kommer klara det. För ingen tror att jag kommer det, alla bara skrattar åt mig. Så nu ska jag minsann skratta alla i ansiktet den 20:e maj när mina lustar har hållts i koppel under två månader.

Jag undrar, om det egentligen är bra för psyket att försöka vara avhållsam under en sån lång tid när man har vant kroppen vid annat. Jag kanske kommer komma frustande till balen som en överkåt kviga och vilja sätta på allt manligt som kommer i min väg? Men det hoppas jag verkligen inte... Då skulle jag säkert bli utslängd från balen, och kunna fetglömma all valsdans och parmalindad kycklingfilé.


För konstigt nog, så känns det som att nu för tiden handlar hela samhället om sex. Överallt sex, sex, sex. Alla musikvideor anspelar på sex, reklamer, musik, tvprogram, nyheter, you name it. Varenda nummer av någon veckoblaska jag slår upp så finns det alltid MINST ett reportage om hur man ska nå den fantastiska orgasmen eller vilka ställningar som är hetast. Jag förstår inte riktigt denna besatthet av sex? Det är nog världens bästa tidsfördriv, enligt mig, men att i varenda tidning jag ser i hyllorna i affärerna bli tilldelad tips för ett hetare sexliv behöver jag faktiskt inte.


Jag är trött på sexhetsen. Därför protesterar jag. Jag ska klara ynka 60 dagar utan lite köttpinne, en enkel match. Jag får lägga all energi på massa andra saker, jag får cykla och skriva låtar istället. Det ska jag göra.






Idag har jag också hittat massa sysslingar till mig på facan, åh vad facebook är fantastiskt alltså! Urkul, och den ena av dem var jag dödskär i när jag var liten. Nu är han 23 år, och dösnygg. Jag undrar om han kommer ihåg mig? Han kanske bara minns mig som den där jobbiga lilla tjejen som hela tiden ville vara med i hans lag på alla lekar eller som alltid skrattade åt hans skämt. Vem vet, men nu har jag i alla fall lagt till honom som vän, så får jag se vad han säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar