lördag 7 mars 2009

Elstocolmo

Igår åkte Ida och jag till Stockholm med swebus, svettiga pubertetskillar och rökande tanter. Att åka buss är ganska komiskt, och fascinerande egentligen. Det går liksom inte att undvika att lyssna på andra människor och deras liv. Det fanns en tjej som satt bakom oss, som ena sekunden skrattade, sedan svor hon, sedan förklarade hon för en annan kille på bussen hur mycket hon älskade honom, därefter grät hon. Floder. Sen gick hon av. Det gick liksom inte att undvika att lyssna på henne, hur mycket jag än försökte koncentrera mig på MatsWahl och hans ungdomspedagogik inom bokens röda pärmar, så gick det bara inte. Hon överrröstade hela bussen, och öronen tyckte nog hon var mer intressant än boken.

Sen när vi åkte taxi från centralstationen till stora mossen och våra kusiner, så fick vi tag på den mysigaste taxichauffören i hela Stockholm tror jag. Han var ganska gammal, i 60-årsåldern kanske, av utländsk härkomst, så han bröt på iranska eller något. Han pratade på om snö och hur stressigt Stockholm var. Sen körde han lite fel några gånger, gjorde u-svängar här och u-svängar där. Sen hade han kartläsningslektion med mig och Ida. Efter mycket om och men anlände vi till lillsjönäsvägen 19. Där blev det pannkakor och star wars-spel.

Ida och jag ska på Bounce om tre timmar, så bäst att jag börjar klä på mig och fixa.
Puss och kram vi ses på stan!

2 kommentarer:

  1. Haha åka buss kan va rätt kul ibland! Hoppas ni får det bra nu ikväll! :) Bounce lär va skithäftigt ju! :D Ha det bra nu iaf, och hälsa Ida. Puss love<3

    SvaraRadera
  2. det var bäst och jag älskar dig för du skriver så bra min sköngap uss
    det är idasvennis förresten<3

    SvaraRadera