torsdag 26 maj 2011

Oh, hello Mr. Soul, I dropped by to pick up a reason.


Idag har varit en bra dag. Bra känsla i magen.

Vi satt i skolan på förmiddagen och skrev klart allt underlag inför morgondagens seminarium, ambitiösa klubben. Sedan åkte jag, Cissi, Elly, Sanny och Oskar ut till Stadium outlet! Jag blev glaaaaad, hittade nya kortare träningsbyxor och ettnytt träningslinne. Kanonis. Sedan blev det roadtrip och daimstrut innan vi åkte hem till mig och la oss i gräset och hade 90-talsnostalgi med westlife och spice girls i högtalarna. Sen cyklade jag till gymmet och tränade skiten ur mig själv en timme, och därefter mötte jag upp biltemagänget ännu en gång och vi åkte vill bästa Jossan för kvällsmat och prat om kolonisering och världspolitik.
Nu sitter jag här, har druckit ett glas mjölk och ätit några smarriga kex. Lite kvällsmat tillsammans med charmtrollet. Eagle-eye cherry sjunger för mig i mina vita hörlurar och jag väntar på att Jessica som befinner sig på andra sidan av det stora vattnet ska infinna sig vid sin dator så vi kan skypa lite. En torsdagsdejt såhär på kvällskvisten. Fint i hjärtat.

Imorgon sätter jag mig på tåget ned mot den östgötska slätten och de bästa människorna i hela vida världen. Ska hem och träffa min familj, mina vänner och andas skogsluft. Nattbada naken och gå morgonpromenader barfota på samma asfalt jag gick när jag var fyra.

Vi ses.
Puss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar