tisdag 3 maj 2011

jag vet hur du ser ut i inga kläder

Idag har jag varit på praktiken hela eftermiddagen, matat vithåriga damer med mannagrynspudding, torkat skrynkliga rumpor och tittat på simpsons i en nött skinnsoffa. då är det redigt gött att få komma hem och göra sig en fin liten fruktsallad och skriva på en hemtenta (eller, eeeeh, blogga?).

Om två dagar är mina fem veckor på mitt demensboende slut, var tog alla de dagarna vägen? jag vill inte att de ska vara slut! jag älskar alla mina små tanter och min gubbe. lille gubben som har friat till mig fler gånger än jag kan räkna på mina två händer. jag har haft så rysligt kul, jaa, kul är verkligen rätt ord. gud vad jag skrattat och känt små glädjeämnen i livet.

Kul förresten när man ringer upp sin mor och ber henne ringa upp och hon säger "jaa, det gör jag nu". och så gör hon inte det. och så gråter man.

1 kommentar:

  1. Jag vill bara säga till min äklskade dotter att hon ringde upp men lite senare och då var det filmtime hos min älskade unge <3<3

    SvaraRadera