torsdag 26 maj 2011

vi spiller blod för ingenting vi tror att stolthet för oss in, men vad är mod om det vill segra genom sår.


Jag vaknade imorse och tänkte unna mig själv en solstund i solariet, det brukar vara mina funderarstunder. Så jag satte mig på cykeln och trampade iväg, jag hade inga papperspengar i plånboken så jag hade tänkt att ta ut i bankomaten på hemköp vid solariet. när jag kommer fram inser jag att klockan bara är halv sju och hemköp inte öppnar förrän klockan åtta. otur. så då tänkte jag cykla tillbaka till vårt ica fem steg utanför min dörr för att ta ut pengar och sedan cykla vägen tillbaka till solariet, eftersom jag hade så mycket tid. så, jag satte på lite musikkollektivet i öronen och cyklade tillbaka igen. När jag närmar mig ica ser jag en stor skylt som talar om att de öppnar klockan åtta. skit också. jag fick cykla hem och krypa upp i soffan istället. jag fick iallafall en fin cykeltur i morgonsolen.

nu ska jag strax iväg till skolan och plugga inför seminariet imorgon, toktråkigt, men tokduktigt. min hjärna har redan tagit sommarlov. sen tänkte jag träna lite skivstång och äta kvällsmat och mysa med finaste Josefin. Hon är så bra.

Nu ska jag till tonerna av Neil Young försöka klä på mig något vettigt och starta denna dagen ordentligt! puss!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar