lördag 14 maj 2011

You might blame it on me, but you insisted that we fall. head over heels, you and me.

Min lilla majhelg har varit svindlande fantastisk! Igår var Hannah och Nikko här, jag tog på mig nya jordgubbsröda klänningen och kletade på läppstiftet på de små pussugna läpparna. Vi fixade hemmagrillade hamburgare som jag var grillmästare över, det var så gott så magen blev alldeles tokfull. som om det bodde små hamburgerbebisar där inne. sen blev vi fnittriga på vin och försommarluft. Vi vinglade ned på stadens gator och mötte upp hjärtevänner, tog en blaskig öl och skrattade tills jag fick hicka. sen vinglade vi hemåt i natten igen, och jag fick somna med mitt ansikte liggandes på det vackraste nyckelbenet i hela världen och med de lenaste fingrarna jag någonsin stött på inflätade i mina. lyckorus.






Idag vaknade jag och spydde. Galla och mjölk blandades med det vita porslinet i toalettstolen. Underbar start på dagen. Efter många timmars vila och några miljoner godisbitar senare tog vi ändå tag i vårt liv. Jag, Hannah och Hjalmar tog med det blommiga lakanet under armen, mina nybakade banan- och kardemummamuffins i en liten påse och kortleken i fickan och gick på pizzapicknick. sen satt vi i solnedgången och pratade om feminism, pungbråck och filosofi.








det var längesen jag kände mig så hög på livet som just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar