onsdag 19 augusti 2009

world keeps turning

Det har hänt något stort. Här om dagen, för att vara lite mer specifik, IGÅR (!!!) runt halv tio på morgonen skedde det. Anna och jag åkte till Sthlm för att fixa med vårat indiska visum, vi var där vi klockan nio prick när det öppnade. Det var snabbt fixat, så efter en kvart hade vi gjort vad vi än så länge kunde. Vi hade fortfarande tid på oss innan affärerna öppnade, så vi bestämde oss för att tillsammans med min älskade farmor (som vi förövrigt bodde hos) ta en fika. Vi satte oss på Muffin Bakery och drack morgonkaffe och åt smarriga muffins. Helt plötsligt kliver ROBYN in på caféet! En av mina största idoler någonsin går helt naturligt in på det pyttelilla fiket, kramar upp en kompis som hon skulle fika med och går bara någon meter i från mig. GAAAAAH! Jag dog lite där. Farmor bara skrattade och sa att jag skulle gå fram och be om autograf, som man gör när man är tolv år. typ. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, vi satt där och tittade på henne i smyg en stund för jag fattade inte att det var sant. Sen gick vi och gjorde Stockholm. Jag levde minsann på det där hela dagen. Lite fortfarande nu när saker känns lite sega såhär på kvällskvisten.


Det var skönt att få visumen fixade i alla fall. Sen strosade vi lite på stan, jag köpte en jättefin men pytteliten jordglob på myrorna, endast tjugofem svenska riksdaler, ett riktigt fynd! sen köpte jag en brun gammal skinnplånbok och ett skrynkligt gammalt farfarsfodral till glasögon, det också på myrorna. Sen en liten väska också ju, också brun, också från myrorna. Finfina saker.


Efter det var vi kulturella och vandrade runt på Stockholms kulturhus och tittade på utställningar och satt på taket och tittade ut över staden. Åh vilka fina dagar sådana dagar är. När fötterna blivit allt för trötta köpte vi med oss världens godaste sushi och åkte hem till mina kusiner i Bromma och myste. Jag älskar att umgås med finfint folk. Då mår jag bra.


Jag har gjort en ny spellista på spotify idag också, jag tänkte att jag ville ha lite nytt örongodis. Och så tänkte jag att det kanske kan vara lite spännande för er att också få lite nytt. Snällt av mig va.


popcornknaster heter den, så kanske hittar du något smaskigt där. vad vet jag liksom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar