torsdag 20 augusti 2009

aj laaaaaaaaaajk

jag tycker om...

* att bli kramad sådär hårt så det nästan gör ont, så det känns ända in i själen
* att känna sommarvarmt gräs kittla mellan tårna
* ordet viska
* att somna i den svarta rangliga extrasängen i Beas sovrum
* att sjunga så hela huset skakar, när jag är alldeles ensam
* att skriva små fina ord på lappar och sedan gömma dom för att någon gång hitta dom och bli glad
* när Hannah pillar mig i håret sådär som bara hon kan, sådär mysigt
* känslan när hjärtat nästan stannar för att en rysligt fin pojke bara möter min blick och ler emot mig
* ljudet av en tidig sommarmorgon
* att dricka vin och filosofera kring livets mening in på småtimmarna
* att plumsa naken i sjön den ljusaste natten på hela sommaren
* tomatsoppa med massa fetaost
* att vakna med någons andedräkt kittlandes i nacken, sådär så hårstråna reser sig i givakt över hela kroppen
* att få stå framför lösgodiset med en påse och spade i handen, och få välja precis vad jag vill
* när du tittar på mig sådär
* suget i magen när jag låter skidorna svischa ner för backen och snön yr i ansiktet
* att titta på dina fina händer
* att skratta så mycket så det känns som kolsyra bubblar upp i näsan och lungorna ska sprängas i ett rosa stoft

och en himlans massa mer saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar