onsdag 21 september 2011

gölliga bönder och färska örter på bänken

Igår var vi på Ica Maxi och storhandlade, plånboken blev alldeles tom men kylskåpet blev fullt. Jag köpte lite fina örter för att pigga upp här hemma när allt blivit så grått utomhus, ett litet mysigt pepp.


Idag har jag pluggat hela dagen, igen.. Ändå är det inte mycket som väljer att stanna. Men jag gör så gott jag kan hela tiden. Får tänka så. Och, eeh, har tittat massor på tv idag också. "Vem vet mest?" såklart, mitt favvoprogram! Så kände jag mig faktiskt lite duktig också när det kom frågor på saker som jag har till tentan som jag faktiskt kan!! Typ "Vad opererar man bort när man utför en nefrektomi?" så det var ju nästan också att plugga. Jag skrek iallafall högt i soffan när jag kunde alla svaren medan Hjalmar satt helt hypnotiserad vid sin dator, troligtvis vid någon fotbollssida, så han märkte knappt när jag svarade rätt. Jag var skitlycklig.

Jag lagade himlans fin mat idag också, libanesisk citronpotatis med koriander och majs- och kikärtsbiffar. Och så lite wasabikräm på det, perfekt för en hungrig liten mage.

Nu ska jag titta klart på "Bonde söker fru" som jag väntat på hela veckan. So sweet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar