onsdag 7 september 2011

baguetter och fina franska uttal på små ord

Bästa bästa bästa Annso är hemma från fjordlandet efter en hel sommar! Bara att få se flickebarnet gjorde mig upprymd och bamseglad. Åh alltså.

Denna veckan har jag varit otroligt ambitiös vad det gäller skolan, har pluggat några timmar nästan varendaste dag. Så nu är jag verkligen i fas. Det känns bra inför allt som komma skall. Känner marken gunga lite inför tentan om två veckor.. Har flera föreläsningar kvar och det är mycket att kunna, så jag är faktiskt lite orolig. Men det brukar jag alltid vara inför tentor, och det brukar ju för det mesta gå vägen iallafall.

Ska packa den bruna kappsäcken snart för inatt beger jag mig till den lilla byn där alla äter croissanter till frukost och medelhavsbrisen blåser försiktigt in solvarma vindar fast det är mitt i september. Jag ska åka till franska rivieran ett slag för att äta massa god mat, träffa min finaste familj och hurra för min farfar som bor där och fyller 70 år. Jag ska packa ned massa fina klänningar och short och njuta av att bo på hotell. Vila både lilla kroppen och lilla huvudet.

Nu ska jag baka en liten äppelpaj på pallade äpplen från skolan som jag, Cissi och Hjalmar pallade igår och sen ska jag ut och promenera i solen med Josefin.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar