söndag 4 september 2011

en liten lyckoklump

Just nu känns det bara som att allt går åt rätt håll! Jag känner mig för första gången inte ledsen och grå som jag brukar göra när hösten smyger sig på, istället känner jag mig stark. Stark nog att klara vad som helst så länge jag har alla mina bästa nära mig. Jag är pepp på den bästa hösten någonsin!

Skolan ska vi fixa galant allihopa. Det är tungt och jag kommer gråta och bli arg på mig själv för att jag inte förstår ibland, jag kommer skriva tills händerna blöder och plugga tills jag tappar bort mig själv. Jag vet det. Men jag måste hela tiden påminna mig om att det inte är för alltid. Det kommer inte att vara såhär jobbigt hela livet varje dag. Det är en övergående period, då får man bita ihop och tänka på hur underbar känslan är när man klarat av något som man aldrig trodde att man skulle.

Jag har aldrig varit såhär kär i hela mitt liv. Jag blir alldeles knäpp. Jag kan skratta och gråta om vartannat bara för att jag inser att jag faktiskt har gett bort mig själv, jag har gjort det jag aldrig trodde att jag skulle våga. Jag hittade den finaste människan som någonsin gått i ett par skor, och gav honom mitt lilla hjärta. Det höll. Jag älskar varenda liten millimeter av denna fantastiska människa! Jag tror jag skulle kunna skriva en hel bok om honom, men det ska jag inte. Inte idag iallafall. Men kanske imorgon. Jag älskar hur han får mig att känna mig speciell, hur han mjukt pussar mig på halsen, hur han gör mig stolt genom att vara den där fantastiska killen han är när vi träffar andra och han presenterar sig. Bara är sig själv. Oj vad lycklig jag blir då. <3

Mitt hjärta blir varmt när mina vänner mår bra, och just nu känns det som att pusselbitarna är på plats för de flesta och allt verkligen går åt rätt håll. Det finns inget jag hellre vill än att de ska förstå att de är värda det allra allra bästa.

Jag har haft en underbar helg och träffat bästa Josefin och hennes Micke. Jag vill göra det igen och igen och igen! Jag blir så glad av Jossan. Hon är tamejfan helt fantastisk.

I höst ska jag bli sjukt snygg och sjukt fit. Jag ska hänga på gymmet massor. PEPP!

Hela inlägget är alldeles flummigt och jag har så mycket jag vill få fram att väldigt lite kommer fram huller om buller istället. Men, ja, jag känner mig pirrig i magen och alldeles GLAD.


1 kommentar:

  1. Jag känner mig också sjukt pepp inför hösten! Jag mår alltid bajs på hösten.. Hoppas vi fixar det! <3

    SvaraRadera