måndag 19 september 2011

hösthelg



Nu ligger jag här i soffan och har söndagskänsla fast det är måndag. Har inte ens orkat laga middag, kokade vatten i vattenkokaren och hällde över ett paket snabbnudlar. Kokade ett litet ägg till, det var stora ansträningen. Fancy middag. Idag har jag pluggat hela långa dagen, trodde naiv som jag är att jag skulle bli klar med patientfallen inför morgondagens seminarium på förmiddagen idag, hahahaha. Gud skrattade mig i ansiktet, eller tja, nån iallafall. Jag satt sen tidigt imorse oavbrutet till klockan fyra i eftermiddags fastklistrad på en stol och försökte klura och fundera på två patienter som verkade då ha alla sjukdomar man kan ha. Lyllo mig att jag faktiskt inte ska bli läkare så jag slipper att lära mig sätta diagnoser bara sådär på typ sådär en miljon sjukdomar. Det här räcker gott och väl.

Men, jag har faktiskt inte pluggat hela helgen, hade ledig lördag och söndag vilket jag ska leva på hur länge som helst nu. Hjalmar och jag for till Stockholm för att fira att han blivit lika gammal som jag. Tänkte att vi kunde ta en liten titt på min helg i bilder...








Jag hittade en liten arabisk bok alldeles ensam i gräset när vi var på
promenad i lördagssolen!


arenabygge

Hjalmars mamma Anna och lillebror Erik,
vi gick och åt på en peruansk restaurang för att
fira att Hjalmar fyllde år i lördagskväll. Fint!

<3

Hjalmars bror Julian var också med och åt.

Hjalmars lille papi

Åt ungefär världens godaste musslor. dog lite.


Sen eftersom jag på något sätt helt tappat smaken för kött,
mår mest dåligt när jag tänker på små stackars kycklingar som
trängs och benen går av och grisar och kossor som står med knäna
upp i sin egen avföring och i princip äter upp varandra, så har jag
blivit någon slags halvvegetarian. Så, alltså, tog jag med Hjalmar
till ett av mina bästa matställen någonsin på söndagslunch! Hermans! Huuuur
mycket god vegetarisk mat som helst på en bamsebuffé. För att visa att man
visst kan bli mätt på vegetarisk mat och att det kan vara så gott så
man faktiskt smäller av och dör på fläcken.

Det var precis så gott som sist jag var där. Hjalmar
dog faktiskt också för några sekunder. (Han sa
iallafall att han tyckte det var gott).






På söndagkvällen träffade vi Alex, Martin, Anna och Emma
för en "dagen-efter-födelsedags-middag" på Vapiano i gamla stan.



Martin gjorde kvällens snyggaste fotopose och jag åt tills jag sprack
för andra gången den dagen. Sen rullade vi hem till sängen, Hjalmar
somnade så fort han la huvudet på kudden och jag hann inte ens kissa "innan-sov-kissen".
När jag kom tillbaka till sovrummet sov han som en liten kattunge.
Då satte jag på ett avsnitt av desperate housewives och somnade
med hans mjuka andetag i min nacke.

Underbar, underbar helg <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar