måndag 7 september 2009

Lisbet Salander

I lördagskväll låg jag och tittade på "Män som hatar kvinnor" i soffan och halvsov. Jag tänkte tanken på huruvida skådespelarna är i verkliga livet; vad gör Noomi när hon inte är Lisbet? Har hon några likadana åsikter? Är de ens lika på något sätt? Men tankarna dammades av ungefär i samma stund som jag slumrade till för natten. När jag sedan igår eftermiddag vandrade förbi humlegården, på väg till min farbror för att hämta bilen, så möter jag en liten familj som jag känner väldigt väl. Eller, egentligen känner jag dem inte alls. Har inte ens sett dem förut. Men det känns som att man känner dem, för att man har sett deras ansikten så ofta, man liksom är på väg att säga hej innan tungan krullar sig och man inser att, neej, jag känner inte de här människorna; de är kändisar, det är därför jag känner igen dem så väl! Så skrattandes går Nooomi, Ola och Lev Rapace emot mig där i eftermiddagssolen. Så sjukt snygga hela högen. Och jag dog lite.


1 kommentar:

  1. Jag brukar hinna hälsa innan min hjärna förstår att det är en kändis av något slag och inte någon kompis som jag inte riktigt kan placera... tur att din hjärna är snabbare!

    SvaraRadera