fredag 18 september 2009

H som i Håkan

Idag när jag åkte hem från jobbet, satt jag och funderade en massa. Jag kom fram till att min största rädsla är att aldrig hitta någon att dela livet med, någon som älskar hela mig, bara mig. Hur jag än är. Någon att klämma ut finfina barn tillsammans med. Det är min största rädsla i hela vida världen. Att vara ensam.
Och mitt i mina depptankar, kom precis vad jag behövde. Mobilen plingade.
"Känn ingen sorg. Puss babe."
Världens finaste Sandra, skrev precis rätt ord precis i rätt stund. Och just då insåg jag också vad som hände; Sandra är i Göteborg, på Liseberg, på HÅKAAAN! Och Känn ingen sorg för mig Göteborg skrålade ur Håkans vackra strupe. Och självklart hade Sandra ringt, jag satt och log när jag lyssnade av mitt mobilsvar fem gånger på raken. Jag blev så himlans lycklig. Av finfina Sandra som bara är alldeles för fin för mig. En sån vän borde alla ha att skratta med! Och av finfina Håkan, den finaste pojken som kommit ur universums skapelse.

Jag kommer somna med ett leende på läpparna och Håkans ord i mitt öra.



1 kommentar:

  1. Håkan är den mest fantastiska musiker jag vet.. Alla förtjänar att får höra Känn ingen sorg för mig göteborg live..
    Puss på emsi..

    SvaraRadera