tisdag 14 juli 2009

live like you're dying, never stop trying

i söndags kom jag hem från en alldeles underbar vecka. fyfan vad jag har mått bra. hultsfredsfestivalen 2009 var knasig, fantastisk, galen, lerig, kittlande, skrikande, euforisk, mysig, mystisk och lekande lätt. tack alla fina flickor för att ni gjorde de här fem dagarna till de allra bästa. alla band jag såg var galet bra, och allt folk fy tusan vad bra. vi stod med regnjackorna neddragna över ansiktet och regnvatten pissandes ned från den gråmulna himlen och sjöng oss hesa till maia hirasawa. och tårar blandades med regn. jag vill åka igen. fast, det var himlans skönt att somna i en säng med torra kläder en natt. puh!

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva egentligen, orden bara klättrar på insidan och alla trängs för att ta form på tangentbordets tangenter. istället behåller jag dem gärna där innanför huden och blodomloppet ett tag, och smakar på dem. sött och salt. det gillar jag. att känns hur jag tänker, vänder och vrider på orden och lever. skönt.

jag har förresten insett vem som ska bli min framtida man; lars winnerbäck. det är helt galet vad han är fin. eller, han ser ju inte så mycket ut för världen med sitt ängsliga uttryck och stripiga hår. det är inte det jag är ute efter egentligen, utan mer honom. jag tror inte att det finns någon i hela världen som skulle förstå mig som honom. att få ligga tills solen smeker hustaken och prata om allt och ingenting. höra hans ömma röst viska fina ord i mitt öra, och dricka morgonte på balkongen och diskutera meningen med livet. att älska med varandra medan känslorna är så starka att man kan ta på dem, hur min hud blir alldeles elektrisk av beröringen.

DET vill jag leva med. en sådan man som lasse. även fast han egentligen är den mest osexiga mannen jag har sett, så hans sätt fascinerar och attraherar mig. smarta, eller smarta kanske inte är rätt ord, men djupa människor attraherar mig. något oerhört. men nu ska jag sluta prata om sådana privata hemligheter här va.

Jag håller på och hjälper hannah att leta studentbostad nu i v-ås, hon ska nämligen plugga där i höst. det är roligt, jag blir också sugen. åååh, nu måste jag hoppa in i duschen också.

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar