söndag 29 januari 2012

söndag



Min helg har varit bra, Maja kom hit i torsdags, äntligen! det var precis vad jag behövde denna veckan. Hon har stannat hela helgen och vi har bara gjort saker som jag mått lite bra av. I fredags laddade vi upp med en stor godispåse och en film (som tyvärr visade sig vara asabasadålig) och så kom bästaste Sofia hit! Sen igår kom Alex hit och drack några glas vin, lagade middag och sov på soffan. Så det har varit fullt hus hela helgen. Men det är då jag trivs. Idag har vi sovit tills det blev mitt på dagen, sen promenerade vi ned på stan och fikade och vinkade hejdå till Maja och Alex som åkte med tåget hem åt varsitt håll. Sen lagat matlådor för hela långa veckan, så nu är frysen proppfull.

Nu sitter jag här och försöker fundera ut vad jag önskar mig i födelsedagspresent (jag älskar ju paket)... Jag har än så länge bara kommit på en enda sak, och det är en årsprenumeration på tidningen Vagabond. Egentligen känns det som att en student borde hitta en miljard saker att önska sig, men jag vet inte.. När jag tänker efter så känns det som att jag har det mesta. Önskar mig en stringhylla förstås, men den får inte plats i vår nuvarande lägenhet ändå, så den kan jag lika gärna vänta med att önska mig tills vi bor ganska många kvadratmeter större.

Imorgon är lediga dagen från praktiken! Älskar lediga dagar när man bara kan vicka på tårna hela dagen lång.

puss







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar