måndag 1 augusti 2011

Loppisfynd, svartåvatten och maränger

Idag har jag loppisfyndat! Jag har länge letat efter en riktig gammal sockerkaksform, och idag hittade jag äntligen en som jag ville ha på Myrorna. Så den fick följa med hem tillsammans med en blommig bricka som jag blev förälskad i.


Sockerkaksformen invigdes såklart idag också


Fina brickan


Efter lilla loppisrundan och ett snabbt besök på H&M för inköp av hårnålar (jag börjar tro att vi har något litet husdjur som äter hårnålar till middag här hemma, för jag bara köper fler och fler och fler, ändå finns det aldrig några när jag behöver dem?! Det är samma sak med ensamma små strumpor, jag är helt övertygad att vår torktumlare faktiskt äter strumpor. Finns alltid bara ensamma små sorgsna sockar efter tvätt, kamraten är då alltid försvunnen.) så strosade Hjalmar och jag längs med svartån i solen och pratade om allt och ingenting.


Jag tycker det är så himmelens fint vid svartån. Skulle
vilja bo i ett litet hus precis intill.


När solen blev lägre på himlen och myggen började dansa ovanför våra huvuden kom Hannah och Nikko hem till oss. Vi spelade TP, drack öl, grillade och åt marängswiss med jordgubbar. Fin dag. Puss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar