torsdag 18 augusti 2011

andas skog och träffa vänner som vet allt om en.

Bästa Trehörnaskogen


Nu har jag hela Västeråsfrysen fylld till bredden av
kantareller som vi plockat.



För en vecka sedan satte jag mig på tåget och åkte till Linköping för att spendera en helg med min andra halva Anna. Det var så längesedan vi sågs ordentligt, och hon är den som känner mig utan och innan, ingen har någonsin levt med mig så länge, så intensivt som hon har gjort. Det var så fint att få dela säng med henne igen och trassla fötter i samma täcke med munnar fyllda av ord som aldrig tar slut. En fantastisk helg!

Därefter åkte jag hem till Solgården. Satt hela kvällen och mest andades in att vara hemma, umgicks med mamma och pappa och bara var. Det är så värdefullt i ett liv fyllt av minuter som aldrig räcker till till att bara vara. På måndagen kom min efterlängtade älskling till mig! Jag var så pirrig och nervös så jag gick och köpte en ny blommig byxdress som jag bytte om till för jag ville att han skulle tycka jag var finast i världen. Det tyckte han. Vi pussades och kramades hela dagen. På kvällen spelades det Chicago på Solgården. Jag kom sist av alla, men det gjorde mig inte så mycket.

På tisdagkvällen fick jag ÄNTLIGEN träffa mina fantastiska vänner! Vi åt pizza och pratade om allt mellan himmel och jord. Bruno var med också, så himla fint att se honom igen också. Var en evighet sen. Åh, då mådde jag bra med alla mina kära.

Sedan var jag och Hjalmar på utflykt. Åkte runt på östgötaslätten och åt godis. Tittade på rökstenen, vandrade runt på kullersten i Vadstena och åt räkmacka. Jag fyndade en kavaj i en antikaffär och hittade ungefär hundra skrivmaskiner jag ville ha. Alla var för tunga för att ta med sig hem på tåget.

Sedan hände såklart massa saker mer, så är det ju alltid. Upptäcksfärd med hundarna, svampjakt, massa skräckfilm och hundra saker till. Men allt får liksom inte rum i ett litet inlägg som egentligen bara skulle tala om att jag lever och har haft det himmelens fint hemma i skogarna där jag vuxit upp. Imorgon åker jag till London med Anna!!!! Åh, det ska bli så roligt! Jag ska shoppa upp alla pengar jag inte har och bara vara den turisten jag i smyg älskar att vara. Jag kommer sakna Hjalmar så det kommer värka i hjärtat, men jag ska köpa hem en massa presenter till honom. Åh , jag är ju så kär så det är löjligt fan. Måste sluta nu och ropa på min sambo att han pussar mig lite. Godnatt Hejdå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar