torsdag 2 december 2010

sånt där rosa och luddigt som får hjärtat att slå volter.

jag har typ allt jag behöver runt omkring mig, mina vänner är verkligen världsbäst. men ibland så kan jag känna mig ensam ändå, för de är mitt allt, men jag är liksom inte deras. de har alla någon som är mer. han med stort h eller flickan som får dem att bli alldeles knäsvaga. vem fan har jag då? när de går hem och pussas och ligger sked så kryper jag ned under två stora täcken i en alldeles för stor säng som jag nästan kan ligga på alla håll och kanter i. det är ingen som knuffar på mig på natten för jag tar för mycket plats eller andas mig i nacken sådär så att alla hårstrån på hela kroppen reser sig och alla kroppens ådror sjunger. jag ligger alldeles själv. med tysta ådror och hårstrån liggandes tätt intill kroppen. det är så jävla sorgligt. Känner mig så utanför när samtalsämnet blir pojk- och flickvänner och alla har massa att prata om, och jag sitter mest tyst och ler och nickar och tittar i taket och känner hur det bränner i bröstet. all jävla ensamhet.



ingen är fan kär i mig. jag är fan rolig och lite snygg till och med. men mest rolig. och det är viktigast. så är jag snäll också! men det är ingen jävel som märker. jag vill också vara den som någon tycker är vackrast i hela universum och som längtar med hela kroppen efter att få gå på stan och hålla mig hårt i handen och visa upp mig för hela världen. vara den som någon kan titta på i timmar och aldrig få nog. hur fan ska det gå till? hur ska man vara när man själv inte räcker?

3 kommentarer:

  1. Gud va ledsen jag bli när jag läser detta! Du är en helt underbar person som verkligen kan lysa upp ett helt rum utan att säga något. Om ingen kille kan se dig och dina fina saker som bildar just dig så är han ingenting att ha. Du förtjänar endast det bästa och tro mig du kommer att finna en man som kommer tycka att just du är finast och bäst i hela världen. Han finns där ute jag lovar! Ge inte upp hoppet! <3
    /Amanda

    SvaraRadera
  2. Något cyniskt möjligen: Varför är förhållande så viktigt? Det är klart att det är mysigt och man kan längta men du är ju bra i dig själv. Dessutom tycker jag att du både är rolig och snäll och snygg och det tror jag att alla andra också förstår...

    SvaraRadera
  3. För mig är du helt underbar<3<3<3 Visst behöver man höra ibland att man är älskad fast det viktigaste är ändå att älska sig själv och att sluta söka efter KÄRLEKEN för när man minst anar det så är det kärleken som söker upp dig..... Puss på dig min underbara unge <3

    SvaraRadera