lördag 18 december 2010

en julskinkesmörgås dansandes i magen

Jag höll på att skratta tills mina käkar ville hoppa ur led och åka på buggkurs. Agnes och jag satt och pratade på facebookchatten om hur vi skulle göra på juldagen, dansband är ungefär min värsta kategori musik någonsin, och det är tydligen ett dansband som ska spela i parkhallen i Tranås på juldagen. Jag har nog aldrig i hela mitt liv stått ut med att lyssna på en hel låt, än mindre gå på en livespelning med ett band som kallas "Casanovas", man hör ju bara på namnet vad det kommer att bjudas på under kvällen. Män, strax över medelåldern, i alldeles för tighta, säkert rosa och lila trikåer, med några andra glittriga, klitschiga detaljer på. Putande ölmagar efter ett saftigt julbord och några öl för mycket. Svettiga, gråsprängda mustascher och valkiga ben som inte ens kan trampa takten. Det lockar ingenstans faktiskt.


11:58pm

Emma
HAHAHA jag dör när jag tänker på det. jag ska på dansband
hahahaha
fan ett stort svart kors i taket på det

Agnes
så är det babar då? eller ska folk till parkhallen?
jag hatar dansband
vaaar?
var är det ett kors????

















Ledsen tjej som inte vill gå på dansband, hellre äter jag en koblajja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar