tisdag 16 oktober 2012

tankar på en tisdag

Har haft finaste helgen någonsin i Köpenhamn. Träffat folk jag verkligen tycker om, skrattat så jag kiknat och druckit rödvin som färgat tänderna lila. Shoppat för pengar jag egentligen inte har och bara njutit av varenda minut. Det känns alltid så konstigt att komma tillbaka till verkligheten igen, efter en semester någon helt annanstans. En helt annan värld, och efter sex timmar på tåget är man tillbaka hemma igen. I våningen med knarrigt golv och Hjalmar bredvid mig i sängen. Men det blir bara en snabbvisit hemma, på torsdag flyger vi till Luleå för att hälsa på Ida över helgen. Ska bli så himla, himla roligt! Det snöade där idag också, kanske ska ta med pulkan på flyget? Och helgen efter det kommer Mickis och Alexis och hälsar på... Socialt liv HEJ! Men jag trivs verkligen när jag har alla jag älskar runt omkring mig.

Folkhälsovetenskapen vi läser just nu i skolan är så himla intressant, men energin är som bortblåst. Kämpar mig igenom uppgifterna ändå och fikar lite för ofta på rasterna. Men jag dör nog inte av några extra koppar kaffe och croissanter. 

Förkylning, stämbandsinflammation och snuva som aldrig aldrig aldrig vill ge med sig heller. Vill bli frisk och kunna jogga runt ån med mössa och vantar, men snart så. Då jäklar ska croissanterna bort.

Puss

Bara för att jag saknar Maja så himla himla himla mycket hela tiden. Finaste Londonbruden.


2 kommentarer:

  1. Finaste Emma. Saknar dig mest hela tiden, idag flyttarjag in till en tvåa med Lisa och dom. Det känns helt sjukt. Älskar dig så otroligt mycket.

    SvaraRadera