tisdag 28 februari 2012

slemhosta

Fyfan. Nu ligger jag hemma i sängen och är riktigt sjuk. Har varit småsjuk från och till i över tre veckor nu, det vill ju aldrig ge med sig! Hosta, snor och feber. Och precis den där hemska sjukdomskänslan i kroppen som jag hatar, när det liksom ömmar i huden och man känner sig minst i världen. Var tvungen att ringa in mig sjuk på praktiken idag, vilket jag gjort allt för att undvika innan. Sultat zyx, druckit kan jang och ätit alvedon. Men nu kanske jag måste lyssna på lilla kroppen, för jag vill ju egentligen varken smitta ned mina stackars patienter eller mina arbetskollegor på avdelningen.

Så nu ligger jag här. Tänkte försöka börja med någon av hemtentorna, men så fort jag börjar så känns huvudet som cement. Borde nog vila hela kroppen, även huvudet. Är sur på kroppen för att den ska bli sjuk just nu, när jag egentligen har massor av viktigt att pyssla med. Som praktik, seminarieuppgifter, hemtentor, planera för flytt och börja packa ned livet i flyttkartonger.

Dumma.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar