fredag 3 februari 2012

fredag


Alltså, jag hatar den där awkward stämningen som uppstår när man går någonstans ifrån, typ som sjukhuset idag, ungefär exakt samtidigt som någon annan, så att man liksom hamnar precis bakom eller framför den här andra personen, och så går man såklart i ungefär samma takt. och så ska man till exakt samma ställe! idag hände det mig. När jag gick hem från praktiken så gick en annan tjej exakt samtidigt ut från entrén, visade sig att vi skulle gå exakt samma kringelikrokväg hem till samma gata. jag gick ungefär två meter bakom henne hela vägen, försökte sakta in ibland för att inte verka som att jag förföljde henne, men sen kom jag ikapp igen. Hon vände sig om och sneglade ungefär en miljard gånger och undrade säkert vem jag var som gömde mig i en gigantisk blå halsduk och förföljde henne.

Nu är lilla kroppen alldeles slutkörd och trött. Jag har nu varit 2v. på HIA i Västerås, trivs så himla bra verkligen. Och nu ska jag på tisdag börja mitt första av 8 pass på Neonatalen. Lite pirrig och sådär, tycker det ska bli så kul. Sen ska jag tillbaka 6v. på HIA igen innan det är vår och dags att gå tillbaka till skolbänken och skriva PM inför C-uppsatsen. Tiden går så snabbt, snart kommer jag också stå där med en brosch och vara färdig. Läskig känsla.

Snart dags att svida om och möta bästaste Anna på Ica för att handla godsaker för en kväll hos Cicci, fint i själen.

TREVLIG HELG FÖR TUSAN!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar