tisdag 4 oktober 2011

känslomässigt kaos

Har varit på box på gymmet idag, tusan vad roligt! ville aldrig att det skulle ta slut.
Skönt att bara slå och slå och slå i ren ilska av allt orättvist som händer. Samtidigt har jag praktiskt examination i massa medicinska saker i skolan imorgon och tenta på fredag. Så svårt att fokusera.

Idag var det ju kanelbullens dag också, jag bakade ett jättelass med bullar och bjöd över Cissi, Oskar och Matti hit för att titta på spännande film om hur man sätter sond, kateter, PVK, ger injektioner och tar venprov. Mycket lärorikt. eeehh....

Jag liksom kliver upp på morgonen och klistrar på någon slags mask, någon stark mask. Kan fortfarande le och skratta. Men när jag kommer hem och klär av mig dagens kläder klär jag också av mig masken. Blir alldeles naken. Kryper upp i famnen på Hjalmar och lägger näsan i den tryggaste halsgropen i hela vida världen, andas några djupa andetag och gråter en skvätt. Blir smekt över håret och gråter tårar som inte ens förstår vad som händer. Och jag vet att imorgon kliver jag upp, och tar på mig masken samtidigt som jag kliver i dagens kläder. Inombords råder känslomässig kaos.

Ska åka till Stockholm och hälsa på på sjukhuset på torsdag. Ska bli skönt, jag har inte riktigt förstått vad som händer. Måste nog se med egna ögon.

Nu ska jag krypa upp och lukta på halsgrop.

1 kommentar: