söndag 27 november 2011

Advent och så

Jag är hemma i den östgötska skogen och äter lussebullar till frukost och bara har det fint. Pappa målar om i biblioteket, så tv-rummet ser ut som en byggarbetaplats med blå plast överallt. De stormiga vindarna får hela vårt stora, rangliga trähus att knaka i varenda liten vrå. Jag håller tummarna för att tågen går som de ska imorgon, så att vi faktiskt kan komma tillbaka till Västerås. Och jag hoppas att det inte blir strömavbrott, vilket det blir här i skogen väldigt lätt, och då blir det väldigt mörkt och kallt. Fy. Idag är det julskyltning på Tranås gator, jag ska kika runt lite hade jag tänkt. Det är mysigt och så stöter man med största säkerhet på någon man känner, det är fint det. Så jag ska ta med mig lillasyster och pojkvän och möta Mickis på stan för att gå runt och dricka gratisglögg. Nu tänkte jag gå till mormor och morfar och ta med taxarna på en skogspromenad. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar